martes, 21 de febrero de 2012

Lección 4: Det. demostrativos; pron. demostrativos


Determinantes demostrativos e pronomes demostrativos
este: este
esta: esta
estos: estes
estas: estas
ese: ese
esa: esa
esos: eses
esas: esas
aquel: aquel
aquella: aquela
aquellos: aqueles
aquellas: aquelas

género neutro
esto: isto
eso: iso
aquello: aquilo




Ejs.: 
Este poema é moi bonito. (Este poema es muy bonito) (Pt.: Este poema é muito bonito)
Esta mañá fixo bo tempo. (Esta mañana hizo buen tiempo.
Ese libro é dun escritor moi famoso. (Ese libro es de un escritor muy famoso.) (Pt.: Esse livro é de um escritor muito famoso)
Esa casa é a da miña amiga. (Esa casa es de mi amiga)
Se comprara aquel computador... (Si hubiera comprado aquel ordenador...)
Non sexas así con aquela rapaza. (No seas así con aquella chica.) (Pt.: Não sejas assim com aquela menina.)
Estes poemas son moi bonitos.
Non sexas así con aquelas rapazas.

Función de pronombre:
Este poema é moi bonito -> Este é moi bonito. (Este es muy bonito.)
Non sexas así con aquela rapaza. -> Non sexas así con aquela. (No seas así con aquella.)

Eu non quería iso. (Yo no quería eso.) (Pt.: Eu não queria isso.)
Isto é do que che falaba eu. (Esto es de lo que te hablaba yo.) (Pt.: Isto é do que te falava eu.)
Aquilo pode ser que fose certo. (Aquello puede ser que fuese cierto.) (Pt.: Aquilo pode ser que fosse verdadeiro.)

Iso non é así. (Eso no es así.) (Pt.: Isso não é assim.)
Isto é moi bonito. (Esto es muy bonito.)
Vai buscar aquilo que che dixen. (Vete a buscar aquello que te dije.) (Pt.: Vai buscar aquilo que te disse.)

No hay comentarios:

Publicar un comentario